22 Kasım 2012 Perşembe

Kars


Pazar akşamı Kars'a vardığımda bir arkadaş beni tren garından aldı ve taktire şayan projeleriyle bilinen Kuzeydoğa Derneği'nin ofisinde geceyi geçirdim. Burası bir yurt havasında, doğa ile ilgili bilimsel çalışmalar yapan insanlar hem konaklıyor hem de fikir teatisinde bulunuyor, couchsurfingcilere de çoğu zaman yardımcı oluyorlar. Oldukça renkli insanlardan oluşan güzel bir ortam var yani. Sabah uyandığımda Kars'ta yapmayı planladığım birçok şey fakat kısıtlı zamanım(4-5 saat) vardı. Yıllardır aklımda bulunan kaz eti yeme ve ani harabelerini gezme planlarım bir sonraki sefere kaldı ama şehri ve kalesini dernekten arkadaşların rehberliğiyle ayrıntılı olarak gezme fırsatı buldum. Kale özellikle bütünlüğünü korumakta ve şehre oldukça hakim. Çok düzenli ve planlı bir şehir Kars. Rus yapısı taş binaları oldukça görkemli duruyor, yalnız oraları kristal karlarla süslenmiş bir şekilde kışın gezmeyi daha çok hayal ettiğimi itiraf etmeliyim. Yazın her gün öğlen saat 2'den sonra yağmur yağıyor olması da muhteşem bir anektod. Mutlaka tekrar gidilecekler arasına not ediyorum Kars'ı, ilçeleriyle beraber gezmek üzere ve Gençlik Treni'ne katılıyorum.

Kars Kalesi'nden şehir manzarası
Kars Kalesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder