22 Kasım 2012 Perşembe

Son hazırlıklar ve başlangıç

Yolculuğa 6 temmuz  cuma akşamı stajımın sona ermesiyle beraber(18:00'de mesai bitti ve tren saati 19:20 idi =)) Karesi Ekspresi'ne Manisa'dan binerek başladım(Tren tur kartı aldığım için yol boyunca bindiğim bütün trenler ücretsizdi.). Hedefim Kars'a ulaşarak 5 gün sürecek olan Kafkas Gençlik Treni'ne katılmaktı. Karesi Ekspresi öğlen saatlerine doğru Ankara'ya (tadilat nedeniyle Sincan'dan otobüs aktarmasıyla) ulaştı. Doğu Ekspresi'nin kalkış saati geç olduğundan akşam vakitlerine kadar boş zamanım vardı, kızılay taraflarında dolaşarak geçirdim bu zamanı, pek kayda değer birşey yaptığım da söylenemez. Zaten Ankara, ortamına da pek alışkın olmadığımdan ötürü sanırım, bende bir kasvet hissi yaratıyor. Her neyse, akşama doğru Doğu Ekspresine bindim ve çoook uzun (28 saat civarı) sürecek yolculuğa başladım. Ankara'nın doğusu benim için tamamen yeni olduğundan ötürü çevreyi, hattı, insanları, şehir silüetlerini inceleme fırsatım oldu. Yolculuk boyunca insan profilleri(özellikle yükler, doğuya gittikçe valizlerin yerini bol hacimli çuvallar aldı en basitinden) bariz farklılıklar gösteriyordu. Fakat yolda en çok dikkatimi çeken şey HES şantiyelerinin bolluğu idi. Aktığını gördükleri bütün sulara HES yapmaya niyetlenmişler, ki bazılarını görseniz dere bile demezsiniz. Neyse, sonunda Kars'a ulaşabildim.Trenin de oldukça rahat olduğunu belirtmem gerekiyor bu noktada, gerek priz bulunmasının sağladığı rahatlık gerek koltuk genişliği pulmanda geçirdiğim 28 saatte beni yorgun düşmekten kurtardı.

Doğu Ekspresi vagon kartı

Yolculuk donanımım, trende priz olması gerçekten çok faydalı oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder